Teksty piosenek > P > Pidżama Porno > Pryszcze
2 549 072 tekstów, 31 799 poszukiwanych i 904 oczekujących

Pidżama Porno - Pryszcze

Pryszcze

Pryszcze

Tekst dodał(a): natkavip Edytuj tekst
Tłumaczenie dodał(a): raptorzysko Edytuj tłumaczenie
Teledysk dodał(a): eminia Edytuj teledysk

Tekst piosenki:

Nie chcę cię częstować śmiercią
życie piękniejsze jest niż śmierć
każdą swoją żywą częścią
wybieram życie

O tobie wiem że mieszkasz w bardzo długim bloku
I to już chyba "Lśnienie"
Prawie nikogo nie znasz wokół
Twoja samotność gorsza niż więzienie...

Nie chcę cię częstować śmiercią
życie piękniejsze jest niż śmierć
każdą swoją żywą częścią
wybieram życie

Twoje kolejne kłamstwo
Masz koszulkę z Kurtem
I nawet ci do twarzy
nawet ci do twarzy z trupem
Poproś go niech ci dziś powie chociaż słowo
Mógłbym ci zaśpiewać
Dobrze umrę lepiej sprzedam
Mógłbym ci zaśpiewać
Sam mógłbym ci zaśpiewać
Dobrze umrę lepiej sprzedam
Mógłbym ci zaśpiewać

Czerwone pryszcze już nie psują mi twarzy
Sam też stoję trochę z boku
Wiem że dobrze jest być
I dobrze jest mieć
Mieszkam w bardzo długim bloku

Nie chcę cię częstować śmiercią
życie piękniejsze jest niż śmierć
każdą swoją żywą częścią
wybieram życie

Dla ciebie śmierć to pestka
Życie to zabawka
A każda twoja blizna
Każda igła i strzykawka
Jeszcze jedna marność
kolejna łatwizna

Nie chcę cię częstować śmiercią
życie piękniejsze jest niż śmierć
każdą swoją żywą częścią
wybieram życie

Odwrócone krzyże
Orgazm na pentagramach
Swastyki w twojej głowie są gorsze niż na ścianach
To fatalna iluzja
Gówniana fatamorgana
Mógłbym ci zaśpiewać
Dobrze umrę lepiej sprzedam
Mógłbym ci zaśpiewać
Sam mógłbym ci zaśpiewać
Dobrze umrę lepiej sprzedam
Mógłbym ci zaśpiewać

Czerwone pryszcze już nie psują mi twarzy
Sam też stoję trochę z boku
Wiem że dobrze jest być
I dobrze jest mieć
Mieszkam w bardzo długim bloku

Czerwone pryszcze już nie psują mi twarzy
Sam też stoję trochę z boku
Wiem że dobrze jest być
I dobrze jest mieć
Mieszkam w bardzo długim bloku

Nie chcę cię częstować śmiercią
życie piękniejsze jest niż śmierć
każdą swoją żywą częścią
wybieram życie

Wybieram życie...

 

Dodaj adnotację do tego tekstu » Historia edycji tekstu

Tłumaczenie :

Pokaż tłumaczenie
I don't want to treat you with death,
Life is more beautifull than death,
With every piece of me that lives,
I choose life

About you I know you live in very long block,
And it's "the shining" I guess,
You know nearly no-one around,
Your loneliness worse than a prison...

I don't want to treat you with death,
Life is more beautifull than death,
With every piece of me that lives,
I choose life

Your next lie,
You have t-shirt with Kurt,
It even suits you,
It even suits you with a corpse,
Ask him to tell you a word,
I could sing to you,
I'll die well - I'll sale better,
I could sing to you,
I'll die well - I'll sale better,
I could sing to you,

Red pimples doesn't ruin my face anymore,
I stand aside a bit,
I know it's good to be
And it's good to have,
I live in very a long block

I don't want to treat you with death,
Life is more beautifull than death,
With every piece of me that lives,
I choose life

For you death is nothing,
Life is a toy,
And every scar of yours,
Every needle and syringe,
Just another futility,
Another easiness

I don't want to treat you with death,
Life is more beautifull than death,
With every piece of me that lives,
I choose life

Upside-down crucifixes,
Orgasm on pentagrams,
Svastikas in your head are worse than those on walls,
It's terrible illussion,
Shitty mirage,
I could sing to you,
I'll die well I'll sale better,
I could sing to you,
I'll die well I'll sale better,
I could sing to you,

Red pimples doesn't ruin my face anymore,
I stand aside a bit,
I know it's good to be
And it's good to have,
I live in very a long block

I don't want to treat you with death,
Life is more beautifull than death,
With every piece of me that lives,
I choose life

I choose life...

Historia edycji tłumaczenia

Tekst:

Krzysztof "Grabaż" Grabowski

Edytuj metrykę
Muzyka (producent):

Krzysztof "Grabaż" Grabowski

Rok wydania:

2001

Wykonanie oryginalne:

Pidżama Porno

Płyty:

Marchef w Butonierce (2001)

Komentarze (29):

happyday95 22.03.2016, 18:06
(+2)
Tekst miażdży ! Pidzama niepowtarzalna :))

tablicaqwerty 14.09.2014, 08:23
(0)
@kasiaczacha: to nie on wklejał ;)

Pokaż powiązany komentarz ↓

tablicaqwerty 14.09.2014, 08:21
(0)
@MelissaRomero: owszem masz rację, nic nie sprzeda sie lepiej

Pokaż powiązany komentarz ↓

MelissaRomero 12.08.2013, 16:14 (edytowany 1 raz)
(+4)
Wyjaśniając wszelkie mądre komentarze o rzekomym samobójstwie Kurta ON SIĘ NIE ZABIŁ! Kurt Cobain został zamordowany, przez osoby z jego otoczenia.Nie będę zagłębiać się w temat ale powiem w skrócie- we krwi miał 3 razy większe stężenie heroiny niż dopuszczalne i w tym stanie nie dał by rady oddać sobie strzału w głowę, na pistolecie, z którego padł strzał nie było żadnych odcisków a samobójcy nie wymazują odcisków - nie dał by rady, a policjant, który zadziwiająco szybko stwierdził, że to było samobójstwo był bliskim przyjacielem Courtney Love, która w mojej opinii miała bezpośredni udział w jego śmierci. Dowodów potwierdzających morderstwo jest jeszcze więcej ale kto by chciał się tym babrać bo co sprzeda się lepiej niż śmierć cierpiącej gwiazdy rocka?

Tuon 1.02.2013, 23:14
(-2)
piosenka ta według mnie ma powiedzieć że osoba nie chce zabijać

Nirvana1967 14.01.2013, 22:23
(0)
Poza tym chyba źle sformuowałam moją wypowiedź. Chodziło mi o to, żeby pokazać, że Kurt został użyty tu jako symbol i w tej piosence nie ma nic co mogłoby obrazić jego albo któregoś z fanów Nirvany, podczas gdy niektórzy zachowują się, jakby tak właśnie było, a ponieważ dzisiaj spotkałam się już z kilkoma takimi reakcjami, to trochę mnie poniosło :). W moim komentarzy nie odnosiłam się do twojego, bo poza tym zgadzam się z tobą i na dowód dam ci plusik. Moja wypowiedź była skierowana do tych, którzy uważają tekst tej piosenki za obrażający ich idola lub ich.samych, a takich jest wielu (sama sporo takich osób znam)

Nirvana1967 14.01.2013, 22:01
(0)
Spokojnie. Wiem o tym, ale stwierdziłam że w mojej wypowiedzi nie byłoby to zbyt użyteczne. Poza tym nie odnosiłam się do twojego komentarza, ale faktycznie, wypowiedzi niektórych potrafią dobić. Sorry za nieścisłość :)

Natalia. 14.01.2013, 21:56
(+5)
No tak....' Jestem wielką fanką Nirvany' i 'jego rozkładające się doczesne szczątki'... Kurt został spalony po śmierci, moja droga, więc jego doczesne szczątki raczej się nie rozkładają :c
Swoją drogą, też mam gdzieś to, co tam Kurt by sobie myślał czy ktokolwiek, ale chciałam sprostować, bo widząc komentarze niektórych można się załamać.

Nirvana1967 14.01.2013, 19:53
(+1)
Komentarz będzie trochę nie na miejscu, ale mam koszulkę z Kurtem i naprawdę fajnie w niej wyglądam.
A tak poza tym to naprawdę uważam, że dyskusja na temat tego, czy Kurt poczułby się urażony przez ten tekst jest bezcelowa. Jakby na to nie patrzeć jest trupem i wątpię, żeby jego rozkładające się doczesne szczątki przejmowały się tą piosenką, która zresztą jest zajebista. Poza tym Kurt występuje tu symbolicznie. Jestem wielką fanką Nirvany, słucham ich muzyki od maleńkości, i mimo to nie uważam, żeby ten tekst uwłaczał godności ich lidera. Ale oczywiście każdy może mieć własne zdanie. Może nawet Kurt patrzy na nas gdzieś z góry i śmieje się widząc, jak roztrząsamy tego typu problemy. A może po śmierci spotkamy go gdzieś w Niebie i będziemy mogli sami go zapytać, co on o tym wszystkim myśli. Uważam poza tym, że w tym tekście to nie Kurt jest, najważniejszy ale wszyscy skupili się na tym fragmencie piosenki, który wskazuje konkretną osobę, gubiąc jej całościowy przekaz.
A tak nawiązując do tekstu piosenki - poprosiłam Kurta żeby powiedział chociaż słowo. Powiedział że jebie mu ta piosenka :). Powodzenia.wam wszystkim w Wielkiej Grze jaką jest życie!

Natalia. 2.10.2012, 20:28
(+8)
Tak, Lulilulilaj...wypowiadaj się dalej, nie mając pojęcia o sławie Nirvany.
Zacznijmy od tego, że taki 'Nevermind' (wielce najlepszy album tego zespołu, aczkolwiek uważam, że są lepsze) został wydany w 1991 roku. Nikt się nie spodziewał, że płyta dostanie tak dobre recenzje, ani nikt się nie spodziewał, że zostanie sprzedana w (ponad) 26 milionach egzemplarzy. Czy to mało? Proszę Cię! Sama ilość sprzedanych płyt oznacza jedno- Nirvana była sławna zanim Kurta zamordowano. A było to w 94 roku. Tutaj też jestem zła na Grabaża, że śpiewa 'Dobrze umrę, lepiej sprzedam', bo Kurt się nie zabił. Oficjalna wersja tak donosi, jednakże...gdyby się przyjrzeć całej sprawie, jest zero dowodów na to, że to było samobójstwo, za to mnóstwo na to, że było to morderstwo. Nie będę ich przedstawiać, bo nie o to chodzi. W skrócie powiem tylko tyle- Kurt chciał zakończyć karierę, właśnie dlatego, że nie mógł wytrzymać już sławy. Chciał spokojnie żyć, jak każdy inny, wychowywać córkę i tak dalej. Jak pisał w swoim liście (który został uznany za pożegnalny, samobójczy list, a w rzeczywistości był napisany dla fanów, w celu wytłumaczenia, dlaczego chce zakończyć karierę. Muszę sprostować- ktoś dopisał ostatnie linijki listu (a właśnie te słowa jako jedyne mogłyby świadczyć, że Kurt popełnia samobójstwo) jest to potwierdzone przez kaligrafów. Dodatkowo w torebce żony Kurta, Courtney Love znaleziono kartkę, na której próbowano różne rodzaje pisma. Przypadek? Zabawne...) chce zakończyć karierę, ponieważ tworzenie muzyki nie sprawia mu już przyjemności. Nie wytrzymał bycia sławnym. Nirvana była bardziej sławna, niż mógłby się tego kiedykolwiek spodziewać.
DLATEGO NIE PISZCIE, PROSZĘ, ŻE KURT SIĘ ZABIŁ DLA SŁAWY.
Dodatkowo...Chcę zaznaczyć, że wiele tych wielkich fanów Nirvany, nawet nie wie, że ten zespół już nie istnieje. To dopiero jest straszne. Wciąż czekają z nadzieją, że Nirvana wpadnie do Polski.
Myślę, że Nirvana nie powinna stać się sławna. Kurt mógłby wciąż żyć i nie miałby takich głupich fanów.
A na koniec- to, że ktoś lubi posłuchać zespołu, który już nie istnieje, nie znaczy, że jest pozerem.
Wiele z zespołów, które cenię zwyczajnie się rozpadły czy coś. Bywa... ale ich muzyka jest piękna, więc czemu miałabym sobie odbierać przyjemności? Dumnie siedzę teraz w koszulce z Nirvany i nie uważam się za pozera. Nawet jeśli nim jestem- nie zaskoczycie mnie niczym co związane z Nirvaną. Bycie fanem nie polega tylko na słuchaniu danego zespołu, ale polega także na tym, aby mieć pojęcie na temat biografii i tak dalej.
Prędzej za pozerów mogłabym uznać tych, którzy słuchają Metallicy, a znają tylko jeden album, wiadomo jaki....Dlaczego chłopak idący w koszulce z Metallicy jest traktowany z większym szacunkiem, niż ten, który ma na sobie koszulkę z Nirvany? Hm?...Może ten pierwszy zna kilka piosenek, a ten drugi zna kilka albumów? Kto w tym momencie powinien być nazwany pozerem?
OKEJ, TO TEMAT RZEKA....

Lulilulilaj 10.09.2012, 18:48
(-5)
korny, ja myślę, ze wcale nie chodziło o narkotyki... Myślę, że tu chodzi o to co widać na pierwszy rzut oka po zobaczeniu tekstu...
Nirvana ma fajne piosenki, ale czy byłaby tak sławna gdyby nie śmierć Kurta? Nie sądzę. Michael Jackson też stał się bardziej sławny po śmierci, tak samo jak wielu, wielu innych artystów. I Grabaż wcale nie jest o to zazdrosny... Chodzi o to żeby doceniać też innych, żywych artystów, a nie iść zgodnie z modą i być pozerem (nie chce tu obrażać fanów Nirvany, a jedynie uwidocznić, że niektóre osoby, szczególnie młode, w wieku gimnazjalnym, lubią szpanować muzyką jakiej słuchają...). I tu potwierdzenie w tekście:

"Twoje kolejne kłamstwo [i tu chodzi o tych pozerów, którzy zamiast szukać czegoś co im w duszy gra idą za modą]
Masz koszulkę z Kurtem
I nawet ci do twarzy
nawet ci do twarzy z trupem
Poproś go niech ci dziś powie chociaż słowo
Mógłbym ci zaśpiewać
Dobrze umrę lepiej sprzedam
Mógłbym ci zaśpiewać
Sam mógłbym ci zaśpiewać
Dobrze umrę lepiej sprzedam "

korny 1.04.2012, 20:03
(+6)
kawałek jest o życiu, o tym, by je szanować. wszelkie odskocznie, typu narkotyki są tylko pójściem na łatwiznę, pokazuje to, jak bardzo jesteśmy słabi. fragment z Kurtem także do tego zmierza. Kurt, popełnił samobójstwo, wybrał śmierć, zamiast zmierzyć się z rzeczywistością. nie jest to żadna obraza dla Kurta, taka jest prawda. 'czerwone pryszcze już nie psują mi twarzy' - 'pryszcz' jako drobnostka, która często wpędza w depresję, odrętwienie. autor zmierzył się z tym, wybrał życie. muszę stwierdzić, że dopiero teraz zrozumiałam przesłanie piosenki. teraz, kiedy najbardziej go potrzebuję.

Wither88 20.03.2012, 22:26
(+1)
Ja rozumiem tą piosenkę tak: kawałek o kurcie ma za zadanie uświadomić nam żebyśmy skupiali się na tym co żywe, a nie ciągle zachwycali się trupami (chociaż sama słucham nirvany i szanuje ten zespół). Z resztą nie tylko ten kawałek piosenki na to wskazuje. Jeśli przyjrzycie się tekstowi to zauważycie to.

DrGoodMusic 26.01.2012, 16:06
(+6)
Ten utwór ma prawdziwy tekst, a ludzie którzy odbierają część o Kurcie jako obraźliwą dla niego chyba nie są prawdziwymi fanami Nirvany. No, w końcu Kurt nienawidził popularności, a w naszych czasach Nirvana jest wykorzystywana do celów komercyjnych. ; ) Osobiście nie uważam sie za wielkiego fana Nirvany po prostu lubię muzykę graną przez nich. :D A jeśli chodzi o utwór Pidżamy Porno to super i tekst mądry. ;)

darii13 25.01.2012, 22:03
(+2)
@agata11115 Jaka zazdrość... A gdyby załóżmy ten Elvis (boże...) to znowu było by pytanie od jego fanów - 'Czemu Elvis a nie na przykład Kurt ? ' Ludzie niepotrzebnie doszukujecie się różnych złośliwości. Piosenki Pidżamy są po prostu szczere i prawdziwe, jeśli ktoś ich słucha ( a nie szpanuje że słucha Pidżamy to jest alternatywny) to zrozumie.

harmageddon 24.12.2011, 13:34
(+5)
Co to za fan , który nie ma dystansu ? Spójrzcie prawdzie w oczy - Kurt jest trupem (przepraszam za to określenie) , nie widzę nic uwłaczającego jego godności , czysta prawda , a Grabaż naprawdę fajnie to ujął , mi się podoba :)

Dagocz 28.11.2011, 17:06
(+2)
Lubię Kurta, ale to co na pisał Grabaż jest prawdą. A chyba tylko jego fani nie zrozumieli ...

Masz koszulkę z Kurtem
Nawet ci do twarzy
nawet ci do twarzy z trupem
Poproś go niech ci powie dziś chociaż słowo
Sam mógłbym ci zaśpiewać
Dobrze umrę lepiej sprzedam

Ta zmninusujcie mnie za to ....

kasiaczacha 17.08.2011, 16:12
(-1)
Pidżame kocham juz od dawna...piosenka jest genialna...uwielbiam ją.. Grabaż rządzi.. ale kto do cholery wkleil tu taki tekst...przeciez tam jest błąd na błędzie!

agata11115 10.07.2011, 15:58
(-8)
Troszkę przesadził z tekstem
"nawet ci do twarzy z trupem
Poproś go niech ci powie dziś chociaż słowo
Sam mógłbym ci zaśpiewać
Dobrze umrę lepiej sprzedam "

i

"Dla ciebie śmierć to pestka
Życie to zabawka
A każda twoja blizna
Każda igła i strzykawka
Jeszcze jedna marność
kolejna łatwizna "

Czy to nie jest zazdrość o Kurta, że ma lepszą sławę niż Grabaż, dobra lubię Pidżama Porno, ta piosenka jest nawet fajna, ale jednak gdy jej słucham robi mi się smutno, ponieważ uwielbiam Nirvanę i piosenka Pidżama Porno przemawia do mnie jako obraza Kurta. Zastanawia mnie czemu akurat napisał o Kurcie, a nie np. o Elvisie ?

NieznajomaRock 19.06.2011, 12:10
(+2)
Bardzo fajna piosenka. Śliczna. I fajnie się ją interpretuje. Kocham ją.

tekstowo.pl
2 549 072 tekstów, 31 799 poszukiwanych i 904 oczekujących

Największy serwis z tekstami piosenek w Polsce. Każdy może znaleźć u nas teksty piosenek, teledyski oraz tłumaczenia swoich ulubionych utworów.
Zachęcamy wszystkich użytkowników do dodawania nowych tekstów, tłumaczeń i teledysków!


Reklama | Kontakt | FAQ | Polityka prywatności | Ustawienia prywatności