Dodaj adnotację do tego tekstu » Historia edycji tekstu
Tekst: |
Nigel Godrich, Radiohead, Thom Yorke, Colin Greenwood, Jonny Greenwood, Philip Selway & Ed O’Brien Edytuj metrykę |
---|---|
Muzyka: |
Radiohead & Nigel Godrich |
Rok wydania: |
1997 |
Wykonanie oryginalne: |
Radiohead |
Covery: |
Hayley Richman, Sia, Weezer, Brad Mehldau, Mother Falcon, Imperial Triumphant, Vitamin String Quartet, Portland Cello Project, Diodato |
Płyty: |
OK Computer (CD, 1997), Paranoid Android (Single, 1997), Big Shiny Tunes 2 (1997), College Karma (EP, 1998), Teen Spirit (2001), The Best Of (2008), 20 Years of triple j’s Hottest 100 (2013), OK Computer OKNOTOK 1997 2017 (2017), NOW That’s What I Call 40 Years: Part Two [UK] (2024) |
Ciekawostki: |
Piosenka znalazła się na 257. miejscu listy 500 utworów wszech czasów magazynu „Rolling Stone”. Piosenka została również wykorzystana w Anime ''Ergo Proxy''jako ending. Teksty Yorke'a opierały się na nieprzyjemnym doświadczeniu w barze w Los Angeles, podczas którego był otoczony przez nieznajomych naćpanych kokainą. W szczególności Yorke była przerażona kobietą, która stała się brutalna po tym, jak ktoś wylał na nią drinka. Kobieta zainspirowała linię „kopanie piszczącą małą świnkę Gucci” w drugiej części piosenki. Yorke opisał ją jako „nieludzką” i powiedział […] w oczach tej kobiety było takie spojrzenie, którego nigdy wcześniej nigdzie nie widziałam… Nie mogłem z tego powodu spać tej nocy. W wydaniu Rolling Stone zespół porównał piosenkę do innych wieloczęściowych utworów rockowych znanych artystów i zmierzył się z często podnoszonym porównaniem do rocka progresywnego. Thom Yorke: To była w 50 procentach „Bohemian rapsody , a w 50 procentach „Happiness is a Warm Gun”. Ed O'Brien: Dla mnie piosenka brzmiała jak Queen spotyka Pixies. […] Ludzie myśleli, że to progres, ale progres zawsze traktował siebie tak poważnie. I „Paranoid Android” jest tam poważnym przesłaniem, ale jest trochę jak w kreskówce. Jonny Greenwood: Jest na nim Mellotron. Pamiętam, że słyszałem płytę Genesis i myślałem, że Mellotron brzmiał niesamowicie, więc ją ukradłem. Było to albo „Przedszkole Cryme” albo „Sprzedaż Anglii za funta”. Nie brzmiał jak żadna inna klawiatura. Zamiast tego był chór i dziwny, popieprzony rodzaj chóru. Uwielbiam to, że nuty kończą się po kilku sekundach. |
Ścieżka dźwiękowa: |
|
Największy serwis z tekstami piosenek w Polsce. Każdy może znaleźć u nas teksty piosenek, teledyski oraz tłumaczenia swoich ulubionych utworów.
Zachęcamy wszystkich użytkowników do dodawania nowych tekstów, tłumaczeń i teledysków!
Komentarze (4):